להחליף מצבר לפעמים יותר פשוט
כלי רכב

כמה שנים חי מצבר ומדוע חשוב שהוא יהיה תקין

מערכת החשמל ברכב הינה מערכת משוכללת, מסועפת וחיונית. מצד אחד, ישנו המצבר שמספק את החשמל הנדרש לצורך ההתנעה ולצורך תפעול מערכות שונות (כאשר הרכב איננו נמצא בנסיעה). מצד שני, קיים האלטרנטור, אשר מטעין את המצבר כאשר הרכב מונע וכאשר הוא נוסע. מספר המחזורים של טעינה ופריקה אינם אין סופיים. גם המצבר הטוב ביותר והאיכותי ביותר לא יכול לפעול מעבר לתקופה מסוימת. נסביר כמה שנים חי מצבר, מדוע חשוב שהוא יהיה תקין ועוד כמה טיפים חשובים.

אני עומד לקנות מצבר, כמה זמן הוא יחזיק

מצבר לא תקין לא יאפשר לכם להתניע ואף עלול לגרום לתקלות במערכת החשמל. אם החלטתם שדרוש לכם מצבר חדש, דעו שהוא יכול להחזיק מעמד בצורה טובה בסביבות שלוש או ארבע שנים. אם תתנהגו למצבר בצורה טובה, הוא יפעל יותר טוב לאורך זמן. אם תתנהגו או תנהגו בצורה לא אופטימלית, הוא יחזיק פחות. למשל, נסיעות קצרות, עם הרבה התנעות, עלולות לקצר את תקופת השימוש. גם אם משאירים את הרכב מונע אבל הוא עומד שעה ארוכה, המצבר מתרוקן יותר. כשפחות מעמיסים על מערכת החשמל וכאשר כל המרכיבים השונים, ובמיוחד האלטרנטור תקינים, כך גם המצברים יתפקדו היטב ולאורך יותר זמן. נסיעה לפי תנאי הדרך, תהיה מומלצת. ואם רוצים טיפ חשוב – אפשר להחזיק בהישג יד מכשיר שמודד את רמת הטעינה של המצבר. כאשר מונעים ממנו להתרוקן במידה מרובה, מאריכים את חייו.
המומחים של מצברלרכב.com עדכנו חיים ונושמים מצברים 24 שעות, ולפיהם מצבר ממוצע שורד בין שנה לשלוש שנים.

האם מצבר מגיע עם אחריות

כל ספק ראוי לשמו מוכר לפחות סוג אחד של מצברים איכותיים. ובכל מקרה, אף פעם לא כדאי לקנות את הבטרייה הגדולה הזאת (שכוללת כמה וכמה תאים לייצור חשמל) ללא אחריות. אם מישהו מציע לכם לקנות “בהזדמנות” או “בזול” אבל ללא אחריות, זהו חתול בשק. אמנם המצברים האיכותיים לרוב יחזיקו מעמד גם אחרי תקופת האחריות אבל כך אתם מבדילים בין קניה בטוחה ואחראית לבין מוצר נחות שעלול להזיק לרכב שלכם וחבל.

מצברים מומלצים לרכישה

המצברים המומלצים הם מצברים המותאמים לאקלים הישראלי כגון מצברי שנפ ומצברי ורטה

כמה אמפר צריך להיות במצבר

המצבר הוא בעצם סוללה, עם צד של פלוס וצד של מינוס. הוא מאפשר זרימה של אלקטרונים כלומר הוא מעבר זרם שקרא אמפר. מכיוון שלרכבים שונים יש צורך בכמות חשמל שונה, בהתנעה וליישומים שונים, לא לכל המצברים אותה יכולת לייצר זרם. תוכלו למצוא מצברים שמפיקים כ-40 אמפר או 50 אמפר. דגמים מסוימים מפיקים 55 או 60 אמפר ויותר. כאשר אתם קונים מצבר, אתם צריכים להיעזר בהנחיות היצרן, לגבי איזה סוג של מצבר יהיה אופטימלי. אמנם לעיתים גם בחירה אחרת תוכל לעבוד אולם מצברים לא מתאימים עלולים לגרום לצרות. בנוסף, לרכבים מסוגים שונים יתאימו מצברים במידות אחרות. בחרו מצבר מתאים ותוכלו לצאת לדרך בנסיעה חלקה, עם אספקת חשמל רציפה, לכל התנעה והתנעה.