מומחים למיסוי
בעלי מקצוע

מיסוי בינלאומי וכפל מס

בעבר הלא כל כך רחוק, רובם המכריע של העסקים היו פועלים במדינה אחת בלבד. לא היו הרבה קשרים עסקיים בין לאומיים, התקשורת לא היתה כמו שהיא היום, הניידות בין מדינות שונות היתה פחותה משמעותית ממה שהיא היום, מחסום השפה היווה מחסום משמעותי ובכלל, לא היתה מוטיבציה לעסקים להתרחב יותר מידי כמו שיש היום. היום, העולם הוא כפר גלובאלי. היום יותר ויותר עסקים הופכים להיות בין לאומיים, מתרחבים ומרחיבים את פעילותם למקומות שונים בעולם. כמובן שכל עסק כזה צריך לשלם מיסים וכאן מתחילה הבעיה, מיסוי בינלאומי זה אומר מיסוי הן במדינה בה עושים עסקים והן במדינה בה מתגורר איש העסקים.

הבעיה – כפל מס

הנה דוגמא: לישראלי יש מפעל בארצות הברית שמייצר מוצר כלשהוא, מפעל שמכניס X כסף בשנה. מטבע הדברים רשויות המס האמריקאיות רוצים להרוויח מהעסק שמתקיים בתחומן, ודורשות ממנו לשלם להן כחוק. מצד שני יש את מדינת ישראל שכל אזרח שרשום בה מחויב לשלם מס, מה שיותר מצב ברור של כפל מס. אותו בעל מפעל עשוי במצב כזה להיות עם רווחים קטנים משמעותית בגלל העסק הספציפי במיקום הספציפי, מה שעלול להיות בעייתי ועוד יותר מכך, לעקר את המוטיבציה להקים מפעל או כל עסק אחר במדינה אחרת מזו שהוא רשום בה.

אמנות בינלאומיות

אז מה עושים במצב כזה, מצב בו מתקיים עסק של אזרח זר במדינה מסוימת? איך פותרים את עניין כפל המס בשביל שהוא יוכל להמשיך לנהל את עסקיו, להרוויח מהם ולא לשלם כפל מס? עושים את זה עם אמנות בין לאומיות. מיסוי בינלאומי במדינות מתוקנות חייב לכלול הסכמים שונים בכדי שבעל העסק לא יפסיד מהעסק שלו. אמנות בינלאומיות אלו אמנות בין מדינות והסכמות על מי לוקחת מס וכמה, ויש כמה סוגים של אמנות בינלאומיות.

סוגי האמנות

יש מספר סוגים של אמנות בינלאומיות. הראשון הוא האמנה האמריקאית, אמנה בין ממשלת ארצות הברית למדינות שונות. זו אמנה שנוטה משמעותית לטובת המדינות העשירות בכדי שיהיו איתן כמה שיותר עסקים. האמנה השנייה היא של האום, אמנה שבתחילת דרכה היתה בעיקר בעד המדינות העניות אך עם השנים היא שונתה וכיום היא נוטה יותר לטובת המדינות העשירות. האמנה השלישית היא האמה של ארגון ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות שמיועדת לפיתוח כלכלי ולשיח בין המדינות. זו אמנה שנוטה לטובת המדינות המפותחות והיא נחשבת כיום לנפוצה ביותר.

עורך דין למיסוי בינלאומי

אם אתם עומדים לפתוח עסק מעבר לים או מתכננים להרחיב את העסק שלכם כאן בישראל אל מחוץ לגבולות המדינה, אתם צריכים עורך דין שהמומחיות שלו היא מיסוי בינלאומי. עורך דין כזה מכיר את החוקים השונים ויסייע לכם בכל שיידרש לכם כמו גם במתן ייעוץ מקצועי.

מחפשים מומחים למיסוי בין לאומי? בקרו באתר https://www.gscpa.co.il